købsbetingelser

GENERELT KØB- OG LEVERINGSBETINGELSER

LUXWAY NORDIC 

 

1 Betalingsmuligheder

Betal sauna med MobilePay       Betal sauna med Master Card       Betal sauna med Visakort        Betal sauna med Maestro kort

Vi bruger Klarna som leverandør af vores checkout. Det betyder, at vi muligvis overfører dine personlige data i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, når et checkout er indlæst, for at Klarna kan administrere dit køb. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse.

 

 2 Anvendelighed

 

Betingelser for køb og levering

Disse købs- og leveringsbetingelser gælder for Luxway Nordic (i det følgende benævnt "Luxway") salg af varer fremstillet eller på anden måde leveret af Luxway.

Disse generelle vilkår og betingelser gælder, når kunden har købt varer fra Luxway, og ved at foretage et køb hos Luxway, accepterer kunden at overholde disse generelle vilkår og betingelser som helhed.

Luxway ejer retten til at foretage ændringer i de generelle købs- og leveringsbetingelser.

 

Forhåndsbestilling af varer, der forventes at ankomme til Luxways lager

Når du bestiller en lagervare, der midlertidigt er udsolgt, men som forventes at være tilbage på lager, betaler du ingen forskud. I tilfælde af specialordre eller tilpassede varer, kan individuelle betingelser aftales. Du kan forudbestille din vare ved at placere en ordre på varen. Når du bestiller en vare, der ikke er på lager, vælger du at betale med faktura eller delbetaling, og du vil derefter modtage en ordrebekræftelse via mail. Du kan gennem en forudbestilling sikre dig, at du modtager din vare ved næste levering. Luxway informerer hjemmesiden, når et produkt, der er udsolgt, planlægges at være tilbage på lager. Hvis du har forudbestilt en vare, og det er tid til levering af varen, sendes en e-mail til dig med mere specifik leveringstid, som du bekræfter, vi modtager ikke bekræftelse af e-mailen, vi kontakter dig telefonisk. Den sidste dag og tidspunkt for levering kommer fra speditøren via sms (muligvis telefon eller brev), efter at varerne er indsamlet fra Luxways lager.

Produktionsordre

Hvis en vare er angivet som "Fremstillingsordre", produceres produktet pr. ordre og derfor kan leveringstiden variere, leveringstiden angivet på produktsiden er et mål, men i nogle tilfælde kan det tage længere tid afhængig af antallet af ordrer og produktionskapacitet på fabrikken. Ved en fabrikationsordre gælder fortrydelsesretten ikke efter at produktet er påbegyndt produktion, da dette er klassificeret som et kundetilpasset produkt. Ved fremstillingsordrer betales et depositum på 20% af produktets pris ved ordreafgivelse, dette faktureres særskilt.

 

 

3 Kontaktoplysninger

 

Luxway Nordic AB med organisationsnummer. 5564170302

Adresse: Datavägen 43 A, 436 39 Askim, Sweden

Telefonnummer: +46 31-899080

E-mail: [email protected]

Hjemmeside www.luxway.dk

 

 

4 Dit køb hos Luxway

  Luxway sælger de varer, der er anført på vores hjemmeside www.luxway.se og de produkter, der findes i butikkerne. Accepteret betaling er din kvittering på dit køb.

 

5 Pris

 

5.1 Pris

Pris på varer findes på hjemmesiden. Priserne er angivet i Danske kroner og inkluderer moms. Prisen er ekskl. Forsendelse, med mindre andet er angivet. Samlet pris for ordren er den pris, der er angivet i kassen ved bestilling. 

 

5.2 Pris for forsendelse

Forsendelsesomkostninger for hver vare findes på hjemmesiden.

 

6 Levering

 

 

6.1 Leveringstid

Levering sker normalt fra Luxways lager inden for 3 til 6 dage på lagerførte produkter, efter at ordene er bekræftet.

Hvis produktet ikke er på lager, vil levering ske så hurtigt som muligt, efter at varerne er returneret til Luxway lager, eller Luxway vil arrangere direkte levering fra fabrik til kunde. Reservation af forsinket leveringstid kan forekomme i tilfælde, hvor kunden bor på et ulige sted, hvor speditøren er mindre hyppig.

 

6.2 Leveringsmetoder og anden information om levering

Kunder kan hente varen (e) på ethvert af Luxways lagerhuse beliggende Helsingborg. Kontakt Luxway for at booke afhentning eller for information om den aktuelle lagerplads for den ønskede vare. Se 3. Kontaktoplysninger

Kunden kan få varen (e) leveret. Levering sker ved hjælp af rederi.

I tilfælde, hvor levering bestilles af kunden, håndterer Luxway transporten af varerne / varerne og er ansvarlig for dette / disse. Luxway bruger DSV og DHL som speditør. Ved specielle leverancer kan andre speditører være relevante.

Afhængig af størrelsen på varen / de varerne finder levering sted enten til kunden eller til - levering til en pakkerepræsentant.

Når det leveres direkte til kunden, gøres dette til den nærmeste transportable rute for den aktuelle leveringsadresse. Hvis der ønskes en udvidet leveringstjeneste med ind- / udførelse af varen (e), tilføjes der ekstra omkostninger, for booking af Luxway, se 3. Kontaktoplysninger.

Ved levering til levering af pakkeagenter gøres dette til den nærmeste repræsentant for den relevante leveringsadresse. I højsæsonvariationer for pakkeleverancer kan levering ske til den nærmeste repræsentant, der har plads til at modtage og levere varerne. På de fleste nærliggende leveringssteder, og kunden ønsker at hente varerne på et specifikt leveringssted, skal dette informeres om ordren i meddelelsesfeltet. Luxway, der reserverer sig til pladsforhold på det valgte middel, kan føre til et andet afgangspunkt.

 

6.3 Levering direkte til kunden

Når rederiet leverer hjem til kunden, skal kunden være opmærksom på følgende omstændigheder:

  • Når kunden har godkendt den leveringstid, som rederiet har foreslået, skal man være i stand til at sikre sig, at der er nogen, der modtager den annoncerede levering af varerne / varerne.
  • Kunden skal forberede en gratis rute for levering til afslutning. Produktet leveres til den nærmeste transportable vej så tæt på døren til lejlighedsbygningen eller i lejligheder til ydersiden af huset.Det er chaufføren, der bestemmer længden på adgangen til kunden.
  • Kun et aftalt overgivelsesforsøg vil blive gjort.
  • I tilfælde, hvor kunden ikke er på plads for at modtage varen / de varerne, forlader speditørfirmaet varen / varerne på den nærmeste terminal. Varen (e) vil blive opbevaret på terminalen i 7 arbejdsdage, for at kunden selv kan hente eller at kunden indgår en ny aftale med speditøren om et nyt overdragelsesforsøg til kundens forudbestemte leveringsadresse. Speditørs omkostninger til levering ved terminalen eller ny levering faktureres af Luxway til kunden. Hvis kunden ikke indløser varen (e) inden for 7 arbejdsdage, returneres varen / varerne til Luxway. Luxway fakturerer kunden for returforsendelse.
  • Speditøren er ansvarlig for risikoen for, at varerne / varerne bliver beskadiget eller mistet under transporten. Hvis kunden selv indsamler varerne på speditørens terminal, skal varerne efterses ved terminalen. transportskader skal derefter rapporteres ved terminalen. Transportrisikoen passerer fra terminalen til kunden.
  • Ved direkte levering til kunden af varerne / varerne overføres risikoen for varerne / varen til kunden. Kunden skal underskrive det forsendelsesdokument, der er fremlagt af rederiet.
  • I tilfælde af transportskader, dvs. Skader som mærke / skade på emballering eller lignende, som kunden kan se ved den obligatoriske undersøgelse af varens / varens tilstand ved ankomsten, skal omgående rapporteres til rederiet. Klagen fremsættes direkte ved en skriftlig note på forsendelsesdokumentet, som kunden skal underskrive for at bekræfte modtagelse af varen. Ved at informere kunden om den nuværende driver om ønsket om at kræve skade på emballagen, skal føreren henvise stedet til notering.
  • I tilfælde af skjult transportskade, skader, der er relateret til transporten, men som ikke er synlige under den obligatoriske undersøgelse af produktets emballage, skal skaden rapporteres øjeblikkeligt, når kunden opdager det og senest 7 dage. Hvis kunden har opdaget en skade på produktet og ønsker at få repareret skaden, skal der ikke installeres den beskadigede del på produktet / varen. I tilfælde af transportrelateret skade / skjult skade anbefales det for den hurtigste håndtering, at skader rapporteres til kundeservice 0771-345 345. Indtast forsendelsesnummeret på transporten, når du kontakter DHL kundeservice. På DHLs websted er der en formular for klager, hvis kunden ønsker at rapportere skade / skjult skade via e-mail.
  • Hvis kunden henter varerne på speditørens terminal, Luxway lager eller butik, overføres transportansvaret til kunden.

 

 

6.4 Levering til levering til pakkeagenter

DHL leverer varerne til den nærmeste DHL Service Point Delivery Unit

  • Speditøren er ansvarlig for risikoen for, at varerne / varerne bliver beskadiget eller mistet under transporten.
  • Hvis der opdages skade på varen / varerne på leveringstidspunktet, skal kunden klage direkte til DHL-servicepunktet ved at angive skade på omfanget på kvitteringen.
  • Den specificerede skade skal verificeres af DHL Service Point-personale.
  • Påvist skade på et senere tidspunkt, dvs. skjult skade, skal dette rapporteres til DHL så hurtigt som muligt og inden for 7 dage efter modtagelse af varen / varen. Sent klager kan betyde, at kundens kompensation for skaden ikke går tabt.
  • I tilfælde af transportrelateret skade / skjult skade anbefales det for den hurtigste håndtering, at skader rapporteres til kundeservice 0771-345 345. Indtast forsendelsesnummeret på transporten, når du kontakter DHL kundeservice. På DHLs websted er der en formular for klager, hvis kunden ønsker at rapportere skade / skjult skade via e-mail.
  • Hvis kunden ikke indløser varerne / varerne fra DHL Service Point inden for den tid, der er angivet af speditøren via sms og breve til levering af varerne / varerne, og han / hun vender tilbage til Luxway, debiterer Luxway kunden for returforsendelsen.

 

 

7 Klager & garanti

 

7.1 Klager og garanti

Luxway-varer købt af forbrugere har 1 års garanti og 3 års reklamationsret for oprindelige fejl og mangler ved varen fra leveringsdatoen. Garantien er gyldig fra den oprindelige købsdato. Dit købsbevis er din kvittering til garanti- og reklamationsformål. Luxway-produkter købt af erhvervskunder er dækket af en 6-måneders garanti. Garantibetingelserne gælder for den oprindelige køber og vil ikke blive overført til en anden tredjepartskøber.

 

7.2 Garanti og reklamationsdækning

Garantien dækker følgende
Garantien dækker materiale- og produktionsfejl i alle komponenter i Luxway-serien og er gyldig fra købsdatoen i butikken, ved bestilling eller online.

Hvad der ikke er dækket af garantien

- Produkter, der er blevet anvendt ukorrekt eller forkert, rengjort ved hjælp af forkert rengøringsmetode eller forkerte rengøringsprodukter. Garantien dækker normalt ikke slid, hak, ridser eller skader forårsaget af slag, ulykker eller skader, der opstod under monteringen. Saunetræ er meget porøst materiale, så små ridser og trykskader kan forekomme, når delene samles og pakkes ud, skal du være meget forsigtig. Derefter mislykkedes kunden i forebyggende foranstaltninger, såsom svigtende overfladebehandling af udsatte dele af produktet med dette behov.

- Hvis produktet er blevet opbevaret forkert, mens det venter på installation eller forkert installeret.

- Hvis produktet er anbragt i et andet miljø, for eksempel: indendørsmodeller placeret udendørs eller andet til produktets andet miljø.

- Hvis produktet er monteret et sted, hvor der er mangel på plads og mangler plads, gør det umuligt at følge installationsvejledningen til produktet.

- Hvis det påtænkte rum til installation er et ujævnt eller skrånende gulv / gulv. Dette kan føre til mellemrum mellem væg til væg eller mellem vægsider og lofter samt dør til loft eller gulvdel.

- Om produkter, der bruges i det offentlige miljø / kommercielt brug, hvor produktet bruges af tredjepart individuelt fra ejeren, og det kan antages, at brugerne ikke har tilstrækkelig viden om brugen af produktet, og hvis produktet bruges forkert som et resultat af manglende produktkendskab uden at have en godkendelse af sælgeren til at bruge det aktuelle produkt i et sådant miljø.

- Hvis der er sket ændringer i produktets oprindelse eller funktion.

- Materialefejl dækkes ikke; variationer i træmaterialet med hensyn til farvetone, blodåre og mindre træ revner, dette kan forekomme, da træ er et levende materiale eller skader på glasdele, der leveres i fuld stand. Vi kan ikke garantere, at den faktiske vare præcist har den farvetone, der opfattes af elementet på din computer.

- Skjult træ såsom op på taget, under bænke, bag ryglæn, og der laves ofte forskrifter i 2.a sorteringsmateriale, så kviste og små revner kan forekomme. Dette er ikke synligt, når der monteres en sauna .

- Afvigelser i panellinie forekommer i sømmene på væg / gulvsektioner.

- Forbrugsmaterialer.

- Reservedele har 6 måneders garanti.

Hvis manglen på varen er dækket af garantien, vil Luxway reparere den defekte del eller sende reservedele til udskiftning, forbeholder vi os også retten til at annullere købet. Udskiftning af eventuel reservedel tages af kunden selv efter modtagelse af reservedelen. I tilfælde af en aftale mellem kunden og Luxway om returnering af varerne til gennemgang, inspektion eller handling, skal det komplette produkt sendes til gengæld, medmindre andet er aftalt, for at muliggøre behandlingen af varerne. Reparationer, der ikke er godkendt af Luxway, refunderes ikke. Hvis produktet leveres i et sæt, og kunden ønsker at bruge en garanti for en del / detalje af sættet, skal den fortsatte installation af produktet ikke finde sted før den indsendte klageformular, og at Luxway er vendt tilbage til kunden i sagen. Hvis kunden fortsætter med at samle den del / detalje, som kunden ønsker at bruge garantien for uden kontakt med Luxway, er Luxway ikke ansvarlig for noget ekstra arbejde / ekstraomkostninger, der kan betyde udskiftning eller reparation af den allerede monterede del. Udskiftede dele går til Luxway.

Klager I tilfælde af en klage skal dette ske inden for to måneder fra kundens opdagelse af fejlen, for at klagen skal være fremsat til tiden. Kunder skal være i stand til at fremlægge bevis for, at defekten oprindeligt var fra begyndelsen af produktet.

 

7.3 Andre forhold

Hvis skaden er relateret til transporten af produktet (erne), er forpligtelserne i henhold til,

Levering af vare 6 6.2. alt. 6.3, for at transportforsikringen skal anvendes, skal der være rapporteret om synlig skade på forsendelsesdokumentet efter modtagelse af varen / varen. Skader skal derefter rapporteres til DHL på tlf .: +46 771-345345, hvor et spediturnummer skal tildeles kunden af speditøren. Vi anbefaler, at skader på den ydre emballage dokumenteres med fotografering, hvis det er muligt. Hvis der opstår yderligere skader efter fjernelse af emballage i forbindelse med transporten, skal dette informeres til speditøren.

I tilfælde af en garantisag eller klage skal "garanti- og klageformularen" udfyldes og sendes til [email protected]. Klik her for at åbne garantien og klageformularen (formularen udfyldes digitalt, trykkes derefter og underskrives). I tilfælde, hvor kunden mangler e-mail, skal formularen sendes med posten, se punkt 3. Kontaktoplysninger

 

 

8 Fortrydelsesret

  8.1 Du kan bruge fortrydelsesretten som følger

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal dette ske skriftligt på Luxways annulleringsformular, se link nedenfor. Fortrydelsesretten inkluderer vores kunder, der har købt produktet eksternt (online eller telefon) og uden for vores butikslokaler. Fortrydelsesretten er 14 dage fra dagen efter, at du har modtaget varerne. Når du har annulleret dit køb skriftligt, skal varen returneres inden for 14 dage til Luxway på den aftalte returadresse. Restitutioner foretages så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter, at varerne er returneret, og Luxway inspicerede varerne efter returtransport.

 

8.2 Betingelser for tilbagetrækning

Du som kunde er ansvarlig for returforsendelsen. Dette betyder, at du som kunde er ansvarlig for forsendelsesomkostningerne for returforsendelsen. Du er ansvarlig for ethvert. transportskader og risikoen for, at varerne går tabt under returforsendelsen. Ved anvendelse af angreretten skal varerne være;

- I uændret stand, hvilket betyder, at de ikke bør bruges ødelagt eller beskadiget

- Pakket i original emballage (vi anbefaler, når du returnerer hele saunaen, at produktet er på pallen for sikker returforsendelse).

 

8.3 Varer, hvor angreretten ikke finder anvendelse

Hygiejneprodukt i ødelagt emballage såsom komplette saunaer - saunaer, infra-madrasser, - puder og kropsvarme. Fortrydelsesretten gælder ikke for kundetilpassede produkter, dvs. produkter, der er fremstillet i henhold til kundens instruktioner, heller ikke i tilfælde, hvor kunden er et firma.

 

8.4 Kompensation for værdiforringelse

Luxway har ret til at kræve erstatning for værdiforringelse, hvis varerne er faldet i værdi på grund af noget, der afhænger af kundens håndtering af varerne.

Hvis du ønsker at bruge din fortrydelsesret, skal "annulleringsformularen" udfyldes og sendes til [email protected]. Klik her for at åbne Fortryd formularen (formularen udfyldes digitalt, udskrives og underskrives derefter). I tilfælde, hvor kunden mangler e-mail, skal formularen sendes med posten, se punkt 3. Kontaktoplysninger

 

9 Årsager til befrielse

9.1 Følgende omstændigheder betragtes som fritagelsesgrunde

hvis de hindrer gennemførelsen af aftalen, og parten er ikke forpligtet til at træffe foranstaltninger for at undgå eller overvinde følgerne heraf.

Undtagelsesgrunde defineret som strejke, oprør eller oprør, eksport- eller importbegrænsninger, mangel på transportmidler, arbejdskonflikt, restriktioner på magt, brand, fiasko eller forsinkelse af forsyninger fra underleverandører og andre omstændigheder, som en part ikke kan sejre over; alt under forudsætning af, at en part ikke kunne kontrollere en sådan omstændighed, og at virkningen af omstændigheden på gennemførelsen af aftalen kunne forventes ved aftalens indgåelse.

 

10 personoplysninger (GDPR)

10.1 Generelt

Vi gemmer kundens personlige data, der er registreret ved køb, for at slå kundekvitteringer op for garantisager og for at lette enhver fremtidig bestilling af reservedele, i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR). Kundeinformation indsamles og opbevares af Luxway Nordic og overføres ikke til nogen tredjepart. Kundeinformation er sikret i vores interne salgssystem. Hvis kunden stadig ønsker, at vi ikke gemmer hans kundeoplysninger, kontakter vi Luxway Nordic, og vi fjerner alle gemte data fra vores system. Kunden kan også til enhver tid anmode om korrektion af forkerte oplysninger.

10.2 Ansvar for personoplysninger

Luxway Nordic AB er ansvarlig for behandlingen af dine personlige data som kunde eller besøgende på vores websted og er ansvarlig for sådan behandling, der finder sted i overensstemmelse med gældende lovgivning.

10.3 Når vi behandler dine oplysninger

Luxway Nordic indsamler og behandler personlige data, når du indgår en købsaftale med os. For at indgå en købsaftale med os kræves det, at vi indsamler visse personlige data fra dig som kunde for at fortsætte med købet.

10.4 Hvilke personlige oplysninger

De personlige data, som vi indsamler og behandler, når vi indgår en købsaftale, er:

 

  • Navn og muligvis organisationsnummer
  • adresse
  • Telefonnummer og e-mail-adresse
  • betalingsoplysninger
  • kundenummer
  • IP-adresse og information om din brug af Luxway Nordic-webstedet

Samt tidligere køb, service og garantisager.

10.4 Dine rettigheder

Luxway Nordic AB er ansvarlig for at sikre, at dine personlige data behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. På din anmodning eller på eget initiativ vil Luxway Nordic AB rette, de-identificere, slette eller supplere alle oplysninger, der viser sig at være forkerte, ufuldstændige eller vildledende. Du som kunde har ret til at anmode om adgang til dine kundeoplysninger. Dette betyder, at du har ret til at anmode om en registrering af den behandling, vi udfører vedrørende dine personlige data. Du har også ret til at modtage en kopi af de behandlede personoplysninger. Du har ret til at få et registeruddrag, hvorfra der registreres personoplysninger om dig, formålet med behandlingen og til hvilke modtagere informationen er blevet eller vil blive videregivet. Du som kunde har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger, der udføres ved hjælp af en balance mellem interesser. Hvis du gør indsigelse mod en sådan behandling, fortsætter vi behandlingen kun, hvis der er legitime grunde til behandlingen, der opvejer dine interesser. Du har ret til at indsende klager vedrørende behandlingen af dine personlige data til Datatilsynet.

 

11 Andre bestemmelser

 

11.1 Ret til at indeholde levering

Hvis kunden går i konkurs, indleder et køb, suspenderer sine betalinger eller er i insolvens for at betaling ikke kan foretages, har Luxway ret til at tilbageholde levering, indtil der er stillet tilfredsstillende sikkerhed. Luxway kan annullere aftalen, helt eller delvist, hvis kunden ikke stiller sådan sikkerhed.

 

11.2 Skader

Hvis Luxway er forpligtet til at betale skader til kunden, skal erstatningen kun henvise til skader, som Luxway med rimelighed kunne forudse på leveringstidspunktet. Luxway er under ingen omstændigheder ansvarlig for tab af salg og produktion, tab af fortjeneste eller anden indirekte skade.

11.3 Afvikling eller ugyldige betingelser

Hvis nogle af eller alle betingelserne i disse generelle købsbetingelser skal udjævnes eller på anden måde findes ugyldige, fortsætter de øvrige vilkår i købs- og leveringsbetingelserne uændret.

11.4 Kundeansvar

Kunden er ansvarlig for eksistensen af pladsmuligheder. I de tilfælde, hvor varerne / varerne ankommer i byggesættet, er kunden ansvarlig for, at logistikken indendørs er mulig, og at der er pladsbaserede muligheder for montering og placering af varerne på det aktuelle sted. Kunden er ansvarlig for at kontrollere, at alle dele er inkluderet i leveringen, hvis der mangler nogen del, skal dette rapporteres til Luxway inden for en rimelig tid.

11.5 felexpedierad

Hvis varerne ikke sendes forkert, bærer Luxway alle omkostninger til at skifte varen.

11.6 Afvigelser og variationer

Variationer i træmaterialet med hensyn til tone, vene og mindre revner kan forekomme, fordi træ er et levende materiale. Vi kan ikke garantere, at den egentlige artikel har den nøjagtige skygge, som varen opfatter på din computer. Disse variationer er ikke grund til klage. Vi forbeholder os ret til ev. Typografiske fejl og forkert udskrivning på webstedet, navn, pris, manualer og tryksager.

Luxway Nordic AB. sauna specialist